Als ondernemer heb je natuurlijk graag dat de facturen voor jouw producten of diensten tijdig betaald worden. Maar wat als dat niet gebeurt? Dan kan je een betalingsherinnering sturen. In deze blog vertellen we je wanneer je dat het best doet, wat je precies in die herinnering zet en of je al dan niet extra kosten mag aanrekenen.
Vanuit het basisprincipe ‘cash is king!’ is het innen van onbetaalde facturen een belangrijk aspect van zakendoen. Wel moet je dat op een ethisch verantwoorde manier aanpakken. Onthoud dat elke situatie uniek is en dat de beste aanpak kan variëren. In dit blogartikel geven we alvast enkele praktische richtlijnen om onbetaalde facturen correct te innen.
Lees meerVoor een ondernemer brengt een nieuw jaar een (klein) beetje extra administratie met zich mee. In deze blog zetten we alle zaken op een rijtje waarop je moet letten.
Lees meerEen hobby doe je vooral voor het plezier, maar soms brengt het ook geld in het laatje. Kan dat zomaar, of moet je dan meteen zelfstandige in bijberoep worden?
Lees meer